מחפש שילוט לעסק או לבית?
מחפש שילוט לעסק או לבית? קבל שיחת ייעוץ ללא התחייבות והצעת מחיר משתלמת!

בשליחת הטופס הינך מאשר את התקנון ותנאי השימוש באתר, השירות ניתן בחינם!

חוקי השילוט

בין אם אתם הולכים להזמין שילוט באמצעות הפורטל שלנו לטובת העסק שלכם, ובין אם לצרכים אישיים, חשוב לדעת כי חלים חוקים וכללים באשר לתליית שלט. ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי שחשוב שתכירו, עברו לקטגוריה הרלוונטית עבורכם והישמעו לחוקי תליית השלטים. זכרו, אין לראות במאמר זה מידע מחייב והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי, וגם לאחר קריאת המאמר עליכם לוודא כי אתם עומדים בדרישות הקבועות בחוק וכי האחריות לוודא זאת חלה עליכם בלבד.

בחר בסוג השילוט הרלוונטי אליך וקרא על החוק המתאים לו:

האם מותר לי לתלות שלט בעסק?

ראשית כל, התשובה היא כן. כמובן שגם לנושא זה ישנם יוצאי מן הכלל, ולכן חשוב לוודא מול בעל הנכס ו/או חברת הניהול ואל מול העירייה האם יש מניעה כלשהי מלתלות שלט בעסק. לעיתים, אם מדובר בבניין משרדים אזי שנדרש אישור לכך מצד חברת הניהול. לעיתים, העירייה אינה מאשרת תליית שלט באופן נקודתי במקום העסק שלך מסיבות שונות (סבירות נמוכה). ולכן, הצעד הראשון הוא לוודא שאין מניעה לתלות שלט בעסק אל מול בעל הנכס, חברת הניהול במידה ויש, ומול העירייה. במידה וניתן לתלות שלט, יש להכיר באגרה הנלוות אליו.
 
כאמור, מעבר להדפסת או הכנת השלט עצמו, אתם נדרשים בתשלום קבוע לאגרת שילוט, או בשמה הנוסף – אגרת שלטים ומודעות. הגוף לו אתם משלמים הינו העירייה בעיר בה העסק ממוקם, בדיוק כמו תשלום הארנונה. בעצם התשלום, אתם למעשה משלמים על הזכות להציב שלט, ומזוכים גם ברישיון רשמי מצד העירייה להציב שלט. באופן כללי, או ע"פ הדרך בה הרשויות המקומיות מציגות את הדבר, אגרת השילוט אותה אתם משלמים אמורה לתחזק ברמה הפיננסית את עלויות התפעול של מחלקת השילוט בעירייה – או במילים אחרות, את כל אותם פקחים אשר תפקידם לוודא שלא הוצב שלט שלא כחוק (קרי – שלט פיראטי במיקום שאסור לתלות בו שלט כמו שטח ציבורי, או שאינו משלם אגרה שילוט ומכאן שאין לו רישיון לתלות שלט).

עלויות ותעריפי האגרה עבור שלט הנמצא בעסק

ארנונה, כבר אמרנו? גם במקרה זה, המחיר לתליית שלטים לעסק נקבע ע"י שני פרמטרים מרכזיים, שטח במ"ר וסיווג. בדומה מאוד לתמחור הארנונה, גם כאן משלמים לפי שטח השלט, ולפי סוגו, אולם במקרה זה יש אף יותר אי סדר בתמחור, והמחירים נקבעים באופן יחסית שרירותי ע"י הרשויות המקומיות השונות. או במילים אחרות, התחשיב הבסיסי הינו ש"ח למ"ר במכפלת התעריף של סוג השלט. ומה סוגי השילוט? ובכן, פה הדברים פחות מסודרים. באופן כללי, שילוט הממוקם גבוה יותר, או שילוט מתוחכם יותר ובולט יותר (כמו שילוט אלקטרוני) יעלה בהכרח יותר. ככל שהשלט פשוט יותר, כך גם התעריף יהיה נמוך יותר עבור כל מטר רבוע שלו. את התעריף הסופי והמוחלט יש לקבוע מול העירייה, וניתן להיכנס לאתר של הרשות המקומית הרלוונטית אליך ולבדוק את המחיר המוערך- בדרך כלל נקרא באתר הרשויות "חוק העזר (שילוט)".

כך פונים לעירייה לקבלת רישיון לתליית שלט

במידה ואין לכם שלט, תוכלו דרך פורטל השלטים להזמין שלט. אם יש לכם שלט קיים? מצוין, מקווים שלקחתם בחשבון בטרם עת את נושא התייקרות האגרה ע"פ הגודל והסוג שלו. כעת, ובטרם תלייתו מעל בית העסק שלכם, יש לפנות לעירייה לקבלת רישיון וקביעת מחיר האגרה אותה עליכם לשלם. ברוב הרשויות המקומיות, וברוב המקרים זה מה שעליכם לעשות:
 

  1. על מנת להגיש בקשה יש לבקש מהעירייה את המייל של מחלקת השילוט עבור הוועדה המקצועית לשילוט.
  2. יש לשלוח מייל בצירוף הדברים הבאים: תרשים השלט (בקשו ממי שהכין את השלט), ובכללותו את החומרים ממנו הוא עשוי, סוגו, גודלו, נוסח (יש איסור על פרסום דברים הפוגעים בציבור, כגון שפה גסה או מתריסה), צילום של המקום בו יוצג השלט, המתקן עליו יעמוד או יוצמד השלט, אישור בעל הנכס ו/או חברת הניהול, נסח טאבו ובכללותו את מספר החשבון וזיהוי הנכס, ואם מדובר בשלט חשמלי אזי שגם אישור מחשמלאי מוסמך המעיד על תקינות השלט ובתוכו גם מפסק פחת. את המסמך להגשת הבקשה ניתן למצוא לרוב באתר של הרשות המקומית שלך.

 
למרות זאת, יש לברר מול העירייה האם הם מבקשים דברים נוספים. ברוב המקרים, הרישיון יינתן עד לסוף חודש דצמבר של אותה שנה בה הוענק הרישיון, גם אם ניתן באותה שנה קלנדרית.
 

שלט בחירות על בית פרטי או בניין משותף? לא כמו על עסק

זה נראה שאין התייחסות גורפת לעניין (ובצדק), אבל בטח תופתעו לשמוע שדווקא בנושא זה ישנם הגבלות כבדות ורציניות ביותר. בתור הבעלים של הנכס הפרטי, בין אם מדובר בבית פרטי או בבניין משותף, בהחלט יש לכם את הזכות לתלות שלט בחירות (ראו תליית שלט בחירות בבית משותף באתר "כל זכות") אולם עליכם להישמע לחוק. ראשית, עליכם לוודא כי אינכם נוגדים את "חוק הדרכים / חוק השילוט" אשר מגדיר בבירור האם מותר או אסור לתלות את השלט. עיקר החוק מדבר על כך שאסור לתלות שלטים בדרכים בינעירוניות הנראים לעין ע"י נהגים, על מנת שלא יפריעו לנסיעה תקינה ולא יסכנו את הסובבים. שנית, כל רשות מקומית בעת הבחירות דואגת ורשאית לקבוע בחוק העזר תנאים והגבלות באשר למודעה עצמה, כמו למשל מה הגדול המותר, מה סוג החומר המותר, וכן הלאה. מצד שני, אם מדובר בבחירות סביר להניח שאת השלט קיבלתם מתוך קבינט המועמד שלכם, ומכאן שסביר שהם ברירו אל מול הרשות המקומית מה מותר ומה אסור. וכמובן, שבניגוד לשלט פרסומת לעסק, אינכם נדרשים בתשלום אגרה, ואין צורך לשלם על רישיון לשלט.
לסיכום, מותר לתלות שלט תעמולה על ביתכם. בטרם תתלו אותו,, חשוב מאוד ליצור קשר עם הרשות המקומית של עירכם, ולשאול לגבי ההגבלות וההיתרים של תליית השלט. בין אם מדובר בבית קרקע או בבניין משותף.

מה לגבי שלט לשימושי הפרטי, כמו "כלב בחצר"?

ראשית כל, דעו לכם שאם אכן ישנו כלב בחצר, אתם מחויבים לתלות את השלט ע"פ חוק. ואם הכלב מסוכן, אזי שבשלט צריך להיות כתוב "זהירות כלב מסוכן". ובכלל, ישנם כללים ברורים ומדויקים המחייבים אתכם בתליית השלט, כמו למשל שגודלן של האותיות יהיו לא קטנות מ-5 ס"מ ועל השלט להיות במקום גלוי לכל. אגב, אם לא תעשו את זה דעו כי ניתן להטיל עליכם קנס בגובה של אף 3,000 שקלים! אם זה עדיין לא מספיק ברור, לא די בכך שאתם יכולים ומותר לכם לתלות שלט של כלב בחצר, אלא שאתם מחויבים לעשות כן. אז איך תבדקו את זה? לחוק שלט כלב בחצר יש גם שם רשמי יותר, ועל כן על החוק להסדרת הפיקוח בכלבים ניתן לקרוא כאן.

צור קשר עם פורטל השלטים
מחפשים חברת שילוט? רוצים להשוות מחירים ולהזמין? הזינו פרטים כאן למטה, ואנו מיד נחזור אליכם לאמת את פנייתכם, ומיד לאחר מכן נפנה אליכם עד 3 חברות שונות לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד, חינם וללא התחייבות כלל!
באפשרותכם אף לחייג אלינו: 072-3910208.
בשליחת הפרטים הינכם מסכימים לתנאי השימוש באתר.
פרסם באתר פורטל השלטים

חברות שילוט? יודעים לספק שירות מקצועי ומהיר? הצטרפו אלינו למהפיכה! אנו לא עוד חברת פרסום, יחד אנו נוכל לתת שירות מדהים לקהל גולשינו, ואתם מלקוחות אשר צריכים בדיוק את שירותכם. פנו אלינו בטופס מטה או חייגו אלינו למוקד הטלפוני: 072-3910208.

בשליחת הפרטים הינכם מסכימים לתנאי השימוש באתר.
לחצו לחיוג מהיר השאירו פנייה