בעולם שבו כל דרך לפרסם את העסק דורשת תקציב רב ותחרות גבוהה על חשיפה לקהל היעד, נדרשת חשיבה שונה מחוץ לקופסא.
עסקים נדרשים להשקיע זמן, מחשבה וכסף בשיווק שיעבוד עבור העסק שלהם ויספק להם את התוצאות הרצויות.
לפניי כשנה, נתקלנו ב פורטל השלטים בפנייה שונה מהרגיל, קוסמטיקאית בעלת עסק קטן, התעניינה בהפיכת הרכב הפרטי לפרסומת על גלגלים. היום, כשנה אחריי ביצוע התהליך בחרנו לחזור ולראיין אותה על הדרך, החשיבה והתוצאה.
הכירו את שחריתה - קוסמטיקאית, בעלת שתי קליניקות בירושלים ובמעלה אדומים, המעניקה טיפולי יופי וביניהם טיפולי פנים, טיפולי מיקרובליידינג ופיגמנט שפתיים.
שחריתה החליטה לעשות צעד נועז, כזה שבדרך כלל שמור לחברות הגדולות.
שחריתה בחרה לבצע עיטוף מלא לרכב באמצעות מדבקות, והפיכתו לשלט חוצות נייד שמפרסם את העסק שלה 24/7 ללא הפסקה, בהשקעה חד פעמית.

"ברגע שעבר לידי הרכב הממותג הזה — נפל לי האסימון שאני חייבת להפוך את הרכב שלי לשלט חוצות על גלגלים." שחריתה - קוסמטיקאית בירושלים | צילום: ניסים בוזגלו
שחריתה, את בעלת קליניקה לקוסמטיקה בירושלים, ספרי לנו איך בכלל נולד הרעיון?
"הכל התחיל מנסיעה רגילה לקליניקה שלי בירושלים, הראש עסוק בלקוחות שצריכות להגיעה לטיפולים היום ופתאום עבר לידי אוטו ממש מיוחד עם פרסום שממש משך לי את צומת הלב וגרם לי לסובב את הראש ולהסתכל עליו עם העיצוב המטורף שעשו לו. אי אפשר היה לפספס אותו וברגע הזה נפל לי האסימון ונולד הרעיון להפוך את הרכב שלי לשלט חוצות על גלגלים."
איך ניגשת לבדוק מידע בנושא? האם היה לך ידע מקדים לפניי שביצעת את מיתוג הרכב?
"את האמת שלא היה לי שום ידע מוקדם לגבי עיטופי רכב, זה תחום שאני אף פעם לא התעסקתי בו. הרגשתי שלפני שאני הולכת לעשות צעד כזה אני רוצה להבין במה מדובר. ישבתי מול גוגל והתחלתי לחפש דוגמאות של רכבים בעיטוף מלא כדי להבין מה אנשים עושים ומה בכלל האפשרויות ואם יש עוד קוסמטיקאיות שחשבו על זה. תוך כדי החיפוש הגעתי לאתר שנקרא פורטל השלטים ושם קיבלתי המון מידע מסודר בנושא קראתי את כל מה שכתוב בנושא עיטוף רכב וראיתי דוגמאות לפרויקטים. זה ממש עזר לי להבין את הנושא בצורה ברורה ולכן השארתי להם פנייה."
![]() |
![]() |
לאחר שפנית אלינו לפורטל השלטים, כיצד התקדמת בתהליך?
"החזרה אליי הייתה ממש מהירה מפורטל השלטים. כבר בשיחה הראשונה מול היצרנים קיבלתי את כל המידע הראשוני שהייתי צריכה, וגם תשובות לכל השאלות שהיו לי. הם נתנו לי הערכות, והסבירו לי מה חושב לדעת, ומה כדאי לקחת בחשבון לפני שנכנסים למהלך כזה ,דברים שלא הייתי חושבת עליהם לבד."
כיצד ניגשת לשלב העיצוב? איך בחרת את השפה, הצבעים וההתאמה שלהם לרכב?
"אני מודה, בשלב העיצוב קצת נלחצתי כי זה היה נראה מורכב עם המון החלטות קטנות שמשפיעות על התוצאה אבל בזכות המעצבת הגרפית הגעתי לתוצאה מדוייקת, היו מספר רעיונות לעיצוב מצד אחד יותר נקי ועדין, מצד שני יותר צעקני.
לבסוף בחרתי בעיצוב 'משוגע' שיגנוב את העין כדי לקבל את החשיפה הראשונית שמושכת את העין ולאחר מכן כדי שימשיכו להתעניין במה שמפורסם על גבי הרכב. רציתי שזה לא ייראה כמו עוד פרסומת רגילה על רכב אלא משהו שונה גם מהרכבים האחרים שממותגים ונוסעים בכביש."
"אני זוכרת בעבר, שנחשפתי לרכב של חברת משקאות אנרגיה שכחלק ממיתוג הרכב שלהם הניחו אלמנט שנראה כמו פחית שתיה ענקית על הרכב, זה נראה שונה וזה תופס את העין – זה מה שרציתי לייצר בתהליך אפקט של 'ואוו איזה אוטו' - וכדי להגיע לזה ישבתי הרבה זמן עם הצוות גרפי, עשינו סיעור מוחות וזרקנו כל מני רעיונות, שיחקנו עם צבעים וצורות עד שהרגשתי שהעיצוב מתחיל לדבר בשפה שלי.
הגענו לצבע שבצד אחד נמצא בלוגו שלי ומצד שני משדר אסתטיקה והוספנו דמויות של פופ ארט שהפך את זה למעניין וזה הדיוק שרציתי מצד אחד מייצג את הקליניקה שלי מצד שני נותן בראש מבחינת נוכחות על הכביש."

אוקיי, זה באמת רעיון משוגע לעיצוב. לא היו לך חששות שזה "צעקני מדי"?
"כן היו לי חששות ופחדתי שזה יהיה יותר מדי צעקני בצורה מוגזמת או שפשוט לא יתאים לי. אבל לשמחתי בנינו סקיצה כל כך מדוייקת ביחד עם הגרפיקאית ואנשי המקצוע, שהיו מאוד מקצועיים ונעימים וממש הורידו לי את מפלס הלחץ והחששות, ברגע שראיתי את ההדמיה הרגשתי שזה מדויק."
"בנוסף, בזכות כל הקריאה שלי באתר של פורטל השלטים, הרגשתי שאני מגיעה לשלב הזה עם הרבה יותר ידע וביטחון, וככל שיותר העמקתי בתחום הנושא של עיטוף רכב, ככה הבנתי שדווקא עיצוב שהוא "צעקני מדי" הוא זה שנותן את האפקט שרציתי למשוך - תשומת לב רבה, ליצור עצירה, אפילו לעלות חיוך למי שרואה את הרכב. ואמרתי לעצמי שאם כבר עושים את זה שיהיה הכי מטורף."
ובמעבר לשלב הביצוע, איך היה תהליך ההדבקה? כמה זמן לקח ההתקנה על הרכב?
"בשלב של הביצוע הייתי ממש בהתרגשות לראות את הרגע שבו כל התכנון, הסקיצות והרעיונות סוף סוף יורדים לשטח, אז לפני ההתקנה דאגתי לשטוף את האוטו כמו שצריך כדי שהמדבקות יתפסו בצורה מושלמת על הרכב. תהליך ההתקנה לקח יום שלם מהבוקר עד שעות הערב, כשהגעתי כבר המדבקות חיכו לי מוכנות להתקנה - לאחר הדפסה ושכבת למינציה להגנה מפני שמש, גשם ונזקי הכביש הרבים."
"משם התחיל תהליך ההתקנה שהייתה קפדנית מאוד, כל עיקול בפח הרכב, כל ידית בדלת קיבלה תשומת לב, כל חיתוך מדויק מסביב לפנסים וחלונות, רק אז הבנתי כמה העבודה הזאת דורשת סבלנות רבה עד שרואים את התוצאה הסופית. וזה היה שווה כל רגע! "

"תהליך ההתקנה לקח יום שלם מהבוקר עד שעות הערב, כל עיקול בפח הרכב, כל ידית בדלת קיבלה תשומת לב"
זה נשמע כמו השקעה לא קטנה, תוכלי לשתף איזה סדר גודל של תקציב השקעת בזה?
"נכון זו בהחלט השקעה לא זולה ושונה מאוד מכל מהלך פרסומי אחר. כבר הכנתי מראש לוגו מקצועי אצל גרפיקאית יחד עם צבעי המותג, מה שחסך לא מעט בתהליך העיצוב. החלק העיקרי של העלות הייתה הדפסת המדבקות וההתקנה שעלתה כ-5000 ₪ לפני מע"מ. המחיר כמובן משתנה בין רכב לרכב והתהליך שנדרש אל מול היצרן.
במקרה שלי מדובר ברכב פרטי קטן מסוג קיה פיקנטו ולכן זה היה יחסית פשוט יותר. המחשבה שלי הייתה שההשקעה הינה חד פעמית שנשארת לאורך זמן וזאת מבחינתי מקפצה אדירה שילמדו לזהות אותי, להכיר את השם שלי וליצור עניין סביב העסק שלי"
והיום, כשנה לאחר שאת נוסעת ברכב ממותג, איך התגובות בכביש?
"וואו זה מדהים, אני כבר התרגלתי לזה - אז לפעמים אני שוכחת שיש את הפרסום מבחוץ, אבל בכל פעם שיש איתי מישהו ברכב הוא מופתע מכמות המבטים והעניין שהרכב מייצר סביבו.
אין צומת שאנשים לא מסתכלים על הרכב, הרוב המוחלט מתפעלים ומחייכים, כשאני נוסעת בעיר ילדים קטנים מצביעים ומתלהבים.
אני אפילו מדי פעם מגיעה לרכב בחניה ורואה בנות שעומדות ליד הרכב ומצטלמות, חלקן כנראה מעלות לסטורי, אנשים שמכירים אותי מזהים אותי בכל מקום. לפני חודש חברה שלי אומרת לי 'נסעתי בכביש 1 וראיתי אותך נוסעת בכביש הנגדי, זיהיתי אותך ישר!'. הייתי בכביש מהיר בצד הנגדי ממנה, ועדיין היא ישר זיהתה את הרכב שלי, בעיניי זה מטורף"
וחוץ מהתגובות, תכלס במספרים, האם את מרגישה שינוי בעסק?
"חד משמעית כן - אני מרגישה את השינוי. חשוב להבין שזה עוד ערוץ שיווקי שמייצר חשיפה, וזה בדיוק מה שקרה. הגיעו אלי אנשים שאמרו לי שראו את הרכב שלי חולף או ששמו לב אליו כשהוא עמד בחניה, חלקם שמעו עלי מפה לאוזן ושנחשפו לרכב אז זה חיזק להם את הזיהוי וגרם להם לפנות אליי. שיווק זה לא רק השקעה בערוץ אחד כמו אינסטגרם לדוגמא, שיווק לעסק צריך להיות רוחבי, גם פה לאוזן, גם סושיאל וגם שילוט ומיתוג פיזי."

מה הסיבה שלדעתך זה עובד כל כך טוב?
"לדעתי הסיבה שזה עובד טוב היא כי הפרסום על הרכב לא לוחץ מדי בניגוד למודעה קופצת באמצע גלישה באינטרנט, או פרסומת שמנסה 'לדחוף לך', המסר עובר בצורה טבעית וכשהרכב בנסיעה או כשהוא חונה, אין הרגשה שמישהו מנסה "למכור" לך משהו בכוח. מעבר לזה בזכות העיצוב והצבע הרכב מעלה חיוך לאנשים ומסקרן אותם וגורם להם לעצור רגע ולהסתכל, וזה קורה בצורה לא לוחצת אלא טבעית, והייחודיות שהרכב נוסע איתי לכל למקום והופך אותי לסימן היכר שלי שאי אפשר לפספס, אנשים מזהים אותי מרחוק, וזוכרים אותי ובכך בעצם אני נשארת בתודעה שלהם בראש וזה בעצם הכוח של המיתוג הפיזי - עובד גם כשאני בכלל לא עושה ורק נוסעת ממקום למקום.. "
מה היית אומרת לבעלי עסקים אחרים שחושבים על מיתוג הרכב?
"שאני לגמרי מבינה את הפחד הראשוני והמחשבה של עיטוף רכב זה יכול להישמע כמו תהליך מורכב ומסובך, הוצאה יקרה מדי, או כזה שדורש המון התעסקות. אבל כשעוצרים וחושבים איזה כלי פרסום חזק זה, בעצם זה עובד בשבילי /724 מבלי שאני צריכה להתעסק בו. כל פקק, רמזור או חניה זה בעצם חשיפה יומיומית טבעית שמייצרת חשיפה חזקה ועקבית. בעיניי זה היה אחד המהלכים השיווקים הכי טובים שעשיתי. זה לא פרסום כמו ברשתות החברתיות שעולה ונעלם - זה נכס שמלווה אותי בכל מקום ממשיך לייצר עבורי חשיפה בכל יום מחדש."

פנית אלינו לפורטל השלטים, למה דווקא אנחנו?
"כן, פניתי לפורטל השלטים כי חיפשתי מידע אמיתי בנושא, ורק שם מצאתי בפעם הראשונה מידע מקיף ומקצועי בשפה העברית, ההסבר עשה לי סדר בראש ונתן לי תחושה שאני מבינה סוף סוף מה עומד מאחורי תהליך כזה והבנתי שמדובר בחברה מקצועית, גם אם היא לא יצרנית בעצמה."
"לאחר שדיברתי עם הנציגים שלכם בחרתי להתקדם מול יצרן שהכי היה נראה לי מתאים בעיניי ומדויק בשבילי, בחירת היצרן הייתה לא רק לפי שיקול כספי אלא מכלול רב של שיקולים. כקוסמטיקאית אני יודעת שעבודה עם חומרי גלם טובים זה משהו חשוב מאוד ובנוסף אנשים מקצועיים ונעימים. ובסופו של דבר המחיר היה הוגן, השירות והתקשורת היו טובים ואת הביצוע המצויין ניתן לראות במו עיינכם. אינני בטוחה אם הייתי ניגשת לתהליך הזה אם לא הייתי נתקלת בכם."
ולסיום, אם נחזור לרגע אישי שלך, מה למדת מכל התהליך?
"למדתי בתהליך הזה לצאת מאזור הנוחות שלי, לפתוח את הראש ולחשוב מחוץ לקופסא ולהתגבר על מה שמפחיד אותי, גיליתי שדברים בהתחלה נראים גדולים מדי או מורכבים מדי הופכים להיות פשוטים כשיש אנשים מקצועיים שמלווים אותך בתהליך. לא פחות חשוב למדתי איזה אומץ יש לי להפוך את הרכב הפרטי שלי לשלט על גלגלים בולט וצבעוני - זה לא לוגו קטן בצד, זה לשים את עצמי בחוץ ממש על הכביש, ודווקא מהמקום הזה קיבלתי המון אהבה ,חשיפה ותגובות שמחזקות. וזה רק חיזק אותי עוד יותר שזה היה נכון ומדויק. הזכיר לי את המטרה שלי שהיא לא רק לטפל בעור או באנשים אלה לדעת להגיעה לאותם אנשים שזקוקים לי לטיפול."

