מגפת הקורונה בישראל הולכת ויורדת מכותרות התקשורת ונראה שהסגרים כבר מאחורינו, המשק הישראלי נפתח והכלכלה חוזרת אל מסלולה. זה בדיוק הזמן לבחון את השילוט בעסק שלכם ולגלות האם הוא מספיק בולט, קריא ומושך. האם העסק שלכם מוכן לכלכלה המודרנית של אחריי הקורונה? או שאולי השילוט והמיתוג נותר תקוע מאז שהארי פוטר יצא לקולנוע.
כאשר מתחילים לבחון מה כדאי לעשות אחרת עם השילוט לעסק שלכם ואיך לשפר אותו כדאי לדעת שישנן מגוון דרכים ודוגמאות לשדרג את מראה השלט, מיתוג העסק והשפה השיווקית. ברשימה הבאה תוכלו לקרוא על 10 דרכים שיגרמו לשילוט והמיתוג שלכם לבלוט יותר ולהגדיל את החשיפה של העסק שלכם ללקוחות הנוכחים, והפוטנציאל להגדיל מכירות.
בחרו גופן ייחודי לכם
למדו מהגדולים ביותר, כמה קל לזהות ולהכיר את הטקסט של הלוגו בבקבוקי קוקה קולה? או קחו השראה מהשלטים של מקדונלדס – לכולם יש את אותו הגופן בכל רחבי העולם. בחרו בגופן שמתאר אתכם הכי טוב ומעביר את המסר השיווקי שלכם בצורה המתאימה לכם, רציני? שמח? יקר או זול? את כל זה תוכלו לשדר באמצעות גופן ייחודי לכם.
שלבו צורות מותאמות אישית:
אין שום היגיון בלעשות שילוט בצורת מרובע או מלבן ולצפות שזה ימשוך את הלקוחות אליכם. שקלו כיצד צורות כמו אליפסה, משולש או אפילו צורה מותאמת אישית תסייע לשלט שלכם להתבלט בעולם שבו סף הריגוש הפך כה גבוהה, חשבו שונה מהרגיל וצאו מהקופסא (תרתי משמע) – רק כך תזכו לבלוט בין שלל השלטים שבסביבתכם.
אל תזלזלו בריצפה
הריצפה שלכם היא שטח פרסום מת. כל אדם שרואה בעיניו מסתכל על הריצפה כאשר הוא נכנס לחנות שלכם. ומה הוא רואה? ריצפה אלא מה, אך אם תשקיעו מעט חשיבה נכונה – תוכלו להפוך את הריצפה שלכם לפרסום חזק מאוד. כבר התרגלנו מתקופת הקורונה שבה אנשים רואים מדבקת ריצפה המורה להם היכן לעמוד על מנת לשמור מרחק, אז למה שעכשיו כשההגבלות הוסרו המדבקה לא תשמש להעברת מסרי פרסום או הכוונה?
ניתן להשתמש במדבקות ריצפה לצרכים שונים, סידור ועמידה בתורים, פרסום מבצעים בחנות, הכוונה אל מוצר או אל הקופה. מדבקות ריצפה מאז ומעולם שימשו גם אירועים וכנסים לצרכים דומים. כיום מדבקות ריצפה ניתנות להדבקה לא רק על שטחי פנים אלא גם על ריצפה מחוספסת והן אף עמידות לתנאי חוץ כמו מים ושמש ואפילו בעלות ציפוי מונע החלקה. אפשר להשתמש במדבקת ריצפה ברחוב בסמוך לכניסה לחנות ולכוון תנועה אל תוך החנות – רק בידקו את תקנות העירייה באזורכם והאם מותר לכם להציב מדבקת ריצפה ברחוב.
הוסיפו צבעים מושכים לעיצוב השלט שלכם:
הגיע הזמן להפסיק עם הצבעים הנדושים, טכנולוגיית ההדפסה וייצור של שלטים בשנת 2021 מאפשרת לכם להגיע למליוני גוונים של צבע, לרבות רמות גימור שונות כמו מבריק, מט, צבעי פסטל, דמוי ציור, לקה מלאה או סלקטיבית ועוד – נצלו זאת!
אל תהססו להשתמש בצבעים בהירים וחיים בעיצוב השלט שלכם – צבעים בהירים נוטים למשוך את העין באופן מיידי יותר מאשר צבעים כהים. כמובן שכללי הצבע הרגילים עדיין חלים כאן – הימנעו מצבעים שעלולים לפגוע בחזות המותג שלכם או צבעי הלוגו. אל תשתמשו ביותר מדי גוונים של צבע בשלט אחד - בכל זאת, אתם מעצבים שלט ולא ציור של פיקאסו.
השתמשו בתמונות ייחודיות:
אם אתם משתמשים באותה תמונה או גרפיקה כבר שנים, בדקו האם הגיע הזמן להחליף אותה ולהכנות לעצמכם מראה חדש. ככל שאנשים רואים את התמונה שלכם שוב ושוב כך הם הופכים יותר ויותר אדישים לתמונה, כלל זה תקף בין אם זו במודעה בפייסבוק, שלט חוצות, ארגז לייטבוקס או אפילו מסך פרסום המציג את המוצרים שלכם.
אל תפחדו להשתמש בתמונות ש"עוצרות" את הצופה בהם וגונבות לו את העין קצת יותר מהתמונות האחרות שהוא נחשף אליהן. אלו יכולות להיות תמונות בעלי צבעים בולטים או ניגודיות גבוהה, תמונות בעלות צורות שונות או אפילו תמונות שאינן נראות הגיוניות במבט ראשון, כך תוודאו שהתמונה שלכם תקבל גם מבט שני והתעמקות גדולה יותר.
נקודה נוספת לגבי התמונות – היו מקוריים! השתמשו בתמונות מקוריות ככל הניתן – קבעו יום צילומים – עדיף בשיתוף עם צלם או גרפיקאי ותדאגו ליצור גרפיקה ייחודית לכם, לשירות שלכם ולמוצרים שלכם. העין האנושית כבר אינה מתרגשת מ"תמונות סטוק", למרות שהן מצולמות בצורה מקצועית ואף עוברות עריכה ושדרוג. אותנטיות זה שם המשחק כאן. בנוסף, כאשר אתם משתמשים בתמונות סטוק (בדקו שאיניכם עוברים על חוק זכויות היוצרים) – תמונות אלו ניתנות לשימוש גם על ידי המתחרים שלכם, ואין דבר גרוע יותר מלקוח שרואה את אותה התמונה בשני עסקים שונים.
שילוט שחור לבן:
נכון, בפסקה הקודמת הצגנו לכם עד כמה חשוב להשתמש בצבעיים ייחודיים, אך במקומות מסוימים אפשר לעשות בדיוק את ההפך כדי שהשלט שלכם יבלוט – שלט בשחור לבן עלול להתבלט מאוד באזור מסחר שבו קיימים סביבו עשרות שלטים בצבעים שונים – שחור ולבן אלו צבעים בניגודיות מקסימלית.
בשילוט שחור לבן אפשר להשתמש גם להעברת מסר היסטורי או אמנותי. לדוגמא אם מדובר בחברה ותיקה או עסק שעבר בירושה – בעזרת מיתוג קירות אפשר לעשות על אחד הקירות בעסק ציר זמן עם תמונות בשחור לבן של מיסדי החברה ובעלי תפקידים לאורך השנים ולאפשר ללקוח להתחבר לעבר ההיסטורי של העסק שבו הוא נמצא.
השתמשו בבדים ושדרו עדינות:
בד אינו בהכרח יתאים לכל סוגי השלטים, אך במקרים בהם תרצו להדפיס באנרים או שמשוניות, גב במה לאירועים, שלטי דגל או קיר לוגואים – שלטי בד יכולים להיות בדיוק הפתרון עבורכם. ההדפסה של שלטי בד מאפשרת לצבעים להתבלט ולשדר רשמיות וסמכותיות למיתוג שלכם. בנוסף, קל מאוד לאחסן ולשנע בד וניתן לשמור על ההדפסה על ידי גלגול הבד בעדינות.
הרכב שלכם הוא יותר מארבעה גלגלים
כמעט כל בעל עסק כיום מחזיק ברכב אחד לפחות – במקרים בהם מדובר בעסקים גדולים וחברות לפעמים גם מדובר בצי של עשרות רכבים או משאיות. כאשר הרכב שלכם לא נושא את שם העסק שלכם אתם מפסידים שטח פרסומי באופן יום יומי. בצעו עיטוף רכבים לרכבי החברה שלכם ודאגו שהם יפרסמו אתכם ואת השירות שלכם בקביעות כמעט ללא עלויות נוספות מעבר לעלות העיטוף. כמובן שמומלץ גם לעשות עיטוף משאיות במידה ואתם מחזיקים במשאיות לצרכי הובלה. רכב חברה נוסע בממוצע כ 20 אלף קילומטר בשנה, חשבתם פעם כמה אנשים נתקלים ברכב שלכם מדי יום?
גם על עולם שילוט הרכבים הטכנולוגיה לא פסחה, וכיום יותר מתמיד קיימים פתרונות ייחודיים להבליט עוד יותר את הפרסום על גבי הרכב שלכם. ניתן להשתמש במדבקות מיוחדות בעלות גימור מט או מבריק, הבלטות באמצעות קריסטל דום ואם ממש תרצו לבלוט בכביש – תוכלו להוסיף לרכב שלכם צורות תלת מימדיות מפרספקס או פי וי סי על פי בסיס המותג שלכם. צפו בסרטון הבא וראו כיצד הפכו רכב ג'יפון פשוט למותג ממונע עבור תחנת רדיו בארה''ב.
השתמשו בחוש המישוש
ככל שתגרו יותר חושים אצל הלקוח הפוטנציאלי שנחשף אליכם, כך הסיכוי שהוא יהפוך ללקוח שלכם גדלים יותר. במידה ויש לכם כרטיסי ביקור או פליירים – תוכלו לבצע הדפסה עם הבלטות באזורים מסוימים ולגרום למחזיק בכרטיס הביקור שלכם להיחשף אליכם גם באמצעות מגע. תוכלו לעשות הבלטה ללוגו שלכם או לטקסט או אפילו להבליט אלמנטים מסוימים בתוך תמונה. אפשר גם להשתמש בלקה סלקטיבית שבה רק חלק מהאלמנטים בכרטיס הביקור שלכם יהיו מבריקים וחלק אחר יהיו מט. דוגמא זו תקפה גם לגבי עולם השילוט – תוכלו לעשות שלט למשרד עם הדפסה בעלת הבלטות באזורים שתבחרו בדומה לכרטיס הביקור, בנוסף – טכניקה זו יכולה לשמש אתכם לכתב ברייל וכך גם עיוורים יוכלו להחשף אל העסק שלכם או להבין היכן הוא נמצא בעזרת הדפסת כתב ברייל על גבי שלט הכוונה.
חשבו בגדול!
גודל השלט שלכם הוא גורם משמעותי בכל הקשור להבלטת העסק שלכם על פני האחרים. כאשר מגדילים את שטח השלט ניתן כמובן גם להגדיל את הכיתוב והפונט – וכמובן שככל שהכיתוב גדול יותר כך ניתן לקרוא אותו מרחוק יותר. אותיות תלת מימד יעשו לכם את העבודה!
לסיום, כל רעיון שתיישמו מכאן יגביר את החשיפה לעסק שלכם ויבליט אתכם על פני המתחרים. בעידן התחרותי של היום – עסק שאינו מתבלט מספיק עלול להימצא בסיכון מפני שמעגל הלקוחות שלו נשען על מקורות אחרים – פה לאוזן, פרסום קיים וכ''ו, אך חשוב ליצור מעגלי פרסום ותנועה אל העסק שלכם גם באמצעות שילוט ופרסום וגם באמצעות תודעתיות ומיתוג.